Nowa organizacja ruchu – ul. Św. Marcin, Ratajczaka, Al. Marcinkowskiego (Tempo 30)

Udostępniamy Państwu propozycje Zarządu Dróg Miejskich w zakresie nowej organizacji ruchu w rejonie ulic Św. Marcin, Ratajczaka i Al. Marcinkowskiego. Uwagi do projektu prosimy przesyłać na adres mailowy Rady Osiedla Stare Miasto (Osiedle_Staremiasto@um.poznan.pl), bądź za pośrednictwem portalu społecznościowego Facebook. Czekamy również na wiadomości z ogólną informacją, czy popierają państwo zmiany w tym obszarze oraz rozszerzanie strefy Tempo 30.

Do opiniowania otrzymaliśmy koncepcję zmiany organizacji ruchu uwzględniającą wprowadzenie strefy Tempo 30 na obszarze wyżej wymienionych ulic. Poniżej przedstawiamy najważniejsze propozycje z tej koncepcji, zamieszczone przez nas również na mapie internetowej dostępnej pod tym adresem.

Rozwiązanie rowerowe na skrzyżowaniu ul. Kościuszki / Św.Marcin
– śluza dla rowerów na nitce północnej, przejazdy rowerowe na obu nitkach

Św. Marcin pomiędzy ul. Kantaka i Gwarną – jezdnia północna
– więcej miejsca na chodniku
– parkowanie skośne (jak obecnie) lecz w całości na ulicy (bez parkowania przednimi kołami na chodniku)
– jeden pas ruchu
– ruch rowerowy na jezdni, „sierżanty rowerowe” określające miejsce i kierunek ruchu rowerzysty

Św. Marcin pomiędzy ul. Gwarną i Ratajczaka – jezdnia południowa
– nowe miejsca parkingowe równoległe
– jeden pas ruchu
– ruch rowerowy po ulicy, „sierżanty rowerowe” określające miejsce i kierunek ruchu rowerzysty

sw marcin kantaka gwarna

Św. Marcin na wysokości ulicy Garncarskiej i Kantaka – przejście dla pieszych
– nowe przejście dla pieszych
– opcjonalnie poprowadzenie przejścia po drugiej stronie ulicy Kantaka (ze względu na obowiązujące przepisy, mniej niz 100m do przejścia przy ul. Gwarnej)

Św. Marcin pomiędzy ulicą Ratajczaka a Kantaka – jezdnia północna
– jeden pas ruchu
– zachowane parkowanie skośne
– ruch rowerowy w jezdni, „sierżanty rowerowe” określające miejsce i kierunek ruchu rowerzysty

Rozwiązanie na skrzyżowaniu z ul. Ratajczaka
– jazda na wprost z ul. Ratajczaka dopuszczona tylko na jednym pasie
– kontrapas rowerowy
– szeroka wyspa rowerowa po stronie południowej, przy skręcie z Ratajczaka w ul. Św. Marcin

Ratajczaka na odcinku od 27 Grudnia do ul. Św. Marcin
– kontrapas na ulicy Ratajczaka (w stronę Placu Wolności), kierujący rowerzystę w prawo na ścieżkę rowerową na chodniku
– w kierunku ul. Św. Marcin ruch rowerowy po  jezdni, „sierżant rowerowy” (zmodyfikowane oznakowanie P-23)

Ulica Ratajczaka pomiędzy ul. Św. Marcin i Taczaka
– jeden pas ruchu
– kontrapas rowerowy na Ratajczaka
– miejsca parkingowe ukośne zachowane po obu stronach ulicy

Ulica Ratajczaka pomiędzy ul. Taczaka i Ogrodową
– na południe od posesji nr14 kontrapas prowadzony do wschodniego krawężnika, w wyniku czego zakładane jest usunięcie istniejących miejsc parkingowych do parkowania równoległego przed budynkiem WSA

Rozwiązania na skrzyżowaniu Ratajczaka z ul. Powstańców Wielkopolskich i Ogrodową
– liczba pasów jak obecnie + kontrapas rowerowy
– pas rowerowy umożliwiający jazdę prosto oraz skręt z Powstańców Wielkopolskich w Ratajczaka, utworzenie śluzy rowerowej

Skrzyżowanie Piekary Św. Marcin – przy Galerii MM
– likwidacja sygnalizacji świetlnej

Zwężenie ulicy przy przystanku (Al. Marcinkowskiego)
– nieznaczne zwężenie ulicy przy przystanku
– tablica uchylna U-24 z elementami odblaskowymi

Dokumentację otrzymaną do zaopiniowania udostępniliśmy w całości również pod adresem: https://goo.gl/vxrH97

Czekamy na Państwa opinie! Uwagi dotyczące ulicy Św. Marcin prosimy przesyłać do dnia 10.08.2015, na ogólne uwagi dotyczące strefy Tempo 30 czekamy do 15.09.2015.

Rada Osiedla Stare Miasto,
Osiedle_Staremiasto@um.poznan.pl

[ML]

 

Share