Kierowcy słusznie narzekają na prace związane z wprowadzeniem Strefy Tempo 30, a jak nowe założenia komunikacyjne oceniają rowerzyści? Postanowili to sprawdzić staromiejscy radni w ramach corocznego audytu.
W ramach rozpoczętej wiosną 2009 roku inicjatywy dotyczącej rozwoju ruchu rowerowego na Starym Mieście zaprosiliśmy urzędników i przedstawicieli mediów do udziału w kolejnym rowerowym patrolu na Osiedlu Stare Miasto, organizowanym we współpracy z oficerem rowerowym Wojciechem Makowskim i ze stowarzyszeniem Rowerowy Poznań – „Sekcja Rowerzystów Miejskich”.
Patrol na rowerach przeprowadzony został we wtorek 23 sierpnia. Kilkudziesięciu radnych, urzędników i miejskich aktywistów wyruszyło w trasę spod pomnika Starego Marycha.
Planowany objazd terenu Osiedla na rowerach stanowił kontynuację rozpoczętego wiosną 2009 roku stałego i regularnego zainteresowania mieszkańców problematyką ruchu rowerowego na Starym Mieście, gdzie działania takie (w tym patrole rowerowe) podejmowane są już od wielu lat.
Patrol jest częścią działań Rady Osiedla i poznańskich rowerzystów, a głównym celem jest ocena stanu infrastruktury rowerowej na Starym Mieście oraz dyskusja nad rozwiązaniami planowanymi w ramach rozszerzenia strefy Tempo 30.
Wspólny projekt jest wyrazem zainteresowania Rady Osiedla rozwojem ruchu rowerowego na Osiedlu. Istotny wkład w te działania ma samo zainteresowanie pasjonatów ruchu rowerowego i aktywna postawa reprezentantów poznańskich cyklistów, co stanowi dobry przykład samodzielnej inicjatywy mieszkańców Miasta zainteresowanych polepszeniem stanu porządku i bezpieczeństwa publicznego oraz rozwojem infrastruktury miejskiej.
Trasa: ul. Półwiejska – przejazd spod Starego Marycha w górę ulicą Krysiewicza – postój przy skrzyżowaniu Krysiewicza z Ogrodową, dyskusja o kontraruchu na tych ulicach,
ul. Ratajczaka – ulicą Ogrodową do skrzyżowania z Ratajczaka, dyskusja na temat kotrapasu w ul. Ratajczaka
– przejazd nowym kontrapasem przez Rataczaka do skrzyżowania z 27 Grudnia – przejazd nową drogą rowerową przy Placu Wolności,
– ul. Paderewskiego: w dół na Stary Rynek, przystanek przy Rynku i dyskusja na temat przejazdu nową trasą przy Placu Wolności
– Stary Rynek – wybrane ulice wokół Starego Rynku: dalej przez Plac Kolegiacki, ulicą Za Bramką, dyskusja na temat ruchu rowerowego po otwarciu parkingu Za Bramką
– ul. Zielona – przejazd ul. Mostową, w ulicę Dowbora Muśnickiego, przystanek przy Zielonej i dyskusja co z kontraruchem na Strzeleckiej i dlaczego nie można umożliwić jazdę chodnikiem po Podgórnej
– ul. Kazimierza Wielkiego – Krakowska – przejazd pod Stary Browar, tam dyskuja nad planowanymi zmianami na ulicy Krakowskiej oraz Kościuszki
Wkrótce przedstawimy podsumowanie ponad 2,5 godzinnego patrolu rowerowego, serdecznie dziękujemy urzędnikom, radnym osiedlowym i miejskim, przedstawicielom policji i Straży Miejskiej, a także przedstawicielom mediów za udział w przedsięwzięciu i dobrą merytoryczną dyskusję
Koordynatorzy patrolu: Andrzej Rataj, Marcin Liminowicz, Tomasz Dworek