Co dalej z rowerowymi garażami?

Zarząd Dróg Miejskich usunął rowerowe boksy spod Mostu Dworcowego. Co dalej z rowerowymi garażami? Prosimy o pomoc we wskazaniu nowych lokalizacji.

Boksy rowertowe pod Mostem Dworcowym (2)Garaże rowerowe w okolicach Mostu Dworcowego miały być komplementarnych rozwiązaniem dla rowerzystów, ułatwiającym komunikację z troską o własny pojazd. Tak się niestety nie stało.

ZTM usunął właśnie metalowe konstrukcje, które wykorzystywane były niezgodnie z przeznaczeniem. Garaże stały się noclegownią dla bezdomnych, a okolice bezpłatną toaletą, m.in. dla pasażerów dworca autobusowego. Choć w pobliżu Poznań City Center zlokalizowano sporo kamer, teren pod mostem nie był też monitorowany – informuje Małgorzata Osińska z Rady Osiedla Stare Miasto.

Z boksów nie korzystali niestety rowerzyści. Z wielu powodów. Jednym z nich był brak jakiejkolwiek informacji o takiej możliwości przechowywania jednośladów, a także kiepska lokalizacja na przedłużeniu ulicy Składowej bez spójnej infrastruktury rowerowej.

O problemach związanych z niewłaściwym wykorzystaniem garaży Rada Osiedla informowała kilka miesięcy temu, wskazując na potrzebę rozebrania konstrukcji. Garaże zostały przewiezione do magazynów Zarządu Dróg Miejskich. Choć od ich postawienia minęły raptem cztery lata ich stan nie jest zadowalający. Przede wszystkim w wyniku kontaktu z wodą i moczem skorodowane są fragmentu podłogi konstrukcji. Miejskie służby miały także problem z rozbiórką, bo inwestor PCC nie przekazał pełnej dokumentacji.

W opinii radnych zmagazynowanie boksów nie rozwiązuje w pełni problemów związanych zarówno z załatwianiem potrzeb fizjologicznych pod Mostem Dworcowym jak i wykorzystania garaży.

Boksy rowertowe pod Mostem Dworcowym (3)

Podczas patrolu Rady Osiedla z miejskimi służbami mieszkańcy ulicy Składowej prosili o zwiększenie patroli policyjnych w tym rejonie, wskazując na zagrożenia związane m.in. z kradzieżami.

Często w koszach na śmieci i klatkach schodowych kamienic porzucane były skradzione torebki i portfele. Składowa choć jest jedną z najkrótszych dróg do dworca jest słabo oświetlona i niestety z zaniedbaną infrastrukturą drogowej i chodnikami mówi radna Małgorzata Osińska.

Radni ze Starego Miasta proponują także dalsze wykorzystanie boksów. Jeżeli okaże się, że garaże wymagają tylko odnowienia warto postawić je w innej dogodniejszej lokalizacji. W przeprowadzonych konsultacjach z Sekcją Rowerzystów Miejskich zaproponowano kilka nowych miejsc:

– kilka boksów na dworcu Górczyn (dojazd rowerem na tramwaj z okolicznych osiedli, dworzec dla niektórych linii autobusów międzymiastowych)
– testowo kilka boksów na pętli Sobieskiego (dojazd rowerem na tramwaj z okolicznych osiedli, nawet Suchego Lasu)
– opcjonalnie na Kościuszki w rejonie zjazdu na parking przy Starym Browarze i do Andersii (miejsce pracy wielu osób, które przy przesiadce na rower mogłyby chcieć dla niego dobrego zabezpieczenia w godzinach pracy)
– dworzec PKP pod schodami z obecnej hali dworcowej na plac Dworcowy
– lotnisko blisko wejścia (teren bardzo dobrze monitorowany, pasażerowie często mają  mały bagaż)

Prosimy o propozycje nowych lokalizacji garaży: e-mail: staremiasto.poznan@gmail.com lub na facebooku

Dziękujemy za podjęcie tematu:

http://poznan.wyborcza.pl/poznan/1,36037,20057229,boksy-na-rowery-przy-dworcu-poznan-glowny-sluzyly-bezdomnym.html#BoxLokPozLink

http://www.lepszypoznan.pl/2016/05/11/gdzie-powinny-powstac-garaze-rowerowe.html

http://www.radiomerkury.pl/informacje/pozostale/schowkow-na-rowery-juz-nie-ma.html

 

Share

Zobacz również