Uczniowie Zespołu Szkół Odzieżowych połączyli swoje kompetencje zawodowe z dobrą wiedzą z zakresu historii. Przygotowali specjalną inscenizację, tak zwany żywy obraz przedstawiający „Pożegnanie Powstańca” Artura Grottgera.
Uczniowie Zespołu Szkół Odzieżowych mądrze i kreatywnie podeszli do upamiętnienia 100-lecia odzyskania niepodległości, tworząc historyczną inscenizację. Żywy obraz jest rekonstrukcją dzieła malarstwa lub rzeźby, tworzoną przy udziale ludzi, przedstawiających postawą, ubiorem, mimiką daną scenę.
Taki żywy obraz to spore wyzwanie – mówi Klaudia Augustyniak, inicjatorka przedsięwzięcia, nauczycielka w ZSO przy ul. Kazimierza Wielkiego. Uczniowie kształcący się w zawodach krawieckich i fryzjerskich wykorzystując swoje rzemieślnicze umiejętności uszyli stroje z epoki przygotowali stylizacje, specjalnie modelowali fryzury.
Co ważne uczniowie doskonale połączyli i wykorzystali przy tym przedsięwzięciu wiadomości z historii ubioru, projektowania, technik krawieckich i stylizacji fryzjerskiej.
Największym wyzwaniem było przygotowanie ważnych detali. By uszyć czapkę rogatywkę należało najpierw poznać historyczną specyfikę ale też warsztat szycia tego typu dodatków – podkreśla Klaudia Augustyniak.
Bardzo cieszy takie twórcze podejście do tematu rocznicy odzyskania niepodległości, a koncepcja tworzenia żywych obrazów skłania młodzież do poszukiwania nowych inspiracji i zgłębiania tajników przyszłego zawodu.
Zdjęcia Paweł Musiał i oryginał pracy Artura Grottgera [wikipedia / licencja CC]