Tekstylny mural z przesłaniem!

Od czterech lat uczniowie „Odzieżówki” tworzą plastyczne interpretacje ważnych dla swojego pokolenia tematów. Kwestie wartości różnorodności w muralu „Kontrasty”, więzi społecznych w edycji „Dobrze być razem”, poczucia solidarności zawartego w cytacie z Edwarda Stachury „Dla wszystkich starczy miejsca”, po tegoroczną pracę dotykającą problemów akceptacji w kontekście ciałopozytywności „Każdy inny, każdy wyjątkowy”.

Te jakże ważne dla młodych twórców kwestie wyrażane są w formie murali tekstylnych projektowanych i szytych przez uczniów staromiejskiej szkoły. We wspólnym działaniu i innowacyjnym podejściu do street artu uczniowie wykorzystują nabyte podczas nauki w szkole umiejętności. Kompozycja, forma i treść tekstylnego medium są podsumowaniem kreatywnych działań autorów.

Uroczyste odsłonięcie muralu odbyło się w poniedziałek 11 grudnia o godz. 14.00 przy ul. Kazimierza Wielkiego 17.

[za Radio Poznań] “Pomysł zaczerpnęłam z głowy, nie miałam żadnej inspiracji. Mural przedstawia tak naprawdę plamy w różnych kształtach, przypominające sylwetkę ludzką. Każda postać jest w innym kolorze i ma inne dodatki. Ma prezentować to fakt, że każdy z nas jest inny i różnimy się od siebie” – opowiada autorka, Weronika Tabor

Mural został wykonany z tkanin w różnych kolorach, gwoździ oraz siateczki, która została przypalana zapalniczką – miało to nadać pracy jeszcze większy efekt.

“Szyłam go razem z koleżankami z klasy około 2-3 tygodni. Inspirowałam się ludźmi, bo postacie przypominają różne sylwetki. Każdy z nas jest inny. Czuje się świetnie, że stworzyłam coś na co teraz każdy może spojrzeć jak będzie wchodził. Wiadomo, że nie wszystkim się spodoba, ale może da dużej części osób coś do myślenia” – kończy autorka.

Przedsięwzięcie organizowane wspólnie przez Zespół Szkół Odzieżowych w Poznaniu, Fundację Kreaktywator, Radę Osiedla Stare Miasto.

https://radiopoznan.fm/informacje/pozostale/poznanscy-uczniowie-uszyli-kolejny-mural-z-przekazem-tym-razem-opowiada-o-cialopozytywnosci

Share

Zobacz również