W 2017 roku radny Andrzej Rataj pytał o stan techniczny poznańskich mostów. Wtedy Most Chrobrego otrzymał „trójkę”. Ocena 3 oznacza „niepokojący stan” – konstrukcja wykazuje więc uszkodzenia, których nienaprawienie spowoduje skrócenie okresu bezpiecznej eksploatacji. Temat kontynuowali staromiejscy radni w kontekście budowy drogi rowerowej i remontu chodnika przy ulicy Estkowskiego od Mostu Bolesława Chrobrego w stronę ulicy Szyperskiej.
https://epoznan.pl/news-news-81168-kiepski_stan_techniczny_poznanskich_mostow
Rada Osiedla prosiła o informacje dotyczące harmonogramu działań związanego z remontem Mostu Bolesława Chrobrego. Poniżej pytanie skierowane do władza miasta:
Rada Osiedla Stare Miasto wielokrotnie w uchwałach wskazywała na konieczność dokończenie I ramy komunikacyjnej. W sytuacji zamknięcie Mostu Chrobrego mielibyśmy tu alternatywę komunikacyjną.
Tym samym uprzejmie prosimy o informacje dotyczące działań podjętych przez władze Miasta Poznania w zakresie dokończenia pierwszej ramy w 2023 roku, w tym zapowiadanych rozmów ze spółkami kolejowymi.
Szczegółowo prosimy także o informacje dotyczące organizacji ruchu i komunikacji z nowego osiedla deweloperskiego na terenach dawnej elektrociepłowni na Garbarach. Prosimy także o informacje dotyczące wkładu dewelopera w przestrzeń wspólną.
Remont mostu ważny jest przede wszystkim w kontekście potężnej inwestycji deweloperskiej na terenie dawnej elektrociepłowni Garbary. Choć ZDM wskazuje tu główną komunikacje przez ulicę Św. Wincentego, to zakładać można, że i tak spowoduje to dodatkowy ruch w zakorkowanych ulicach Estkowskiego i Garbarach przez ulicę Panny Marii. Pamiętać należy tu także o tramwaju z Naramowic, który także wpłynie na płynność ruchu w tym fyrtlu. Bez pierwszej ramy i przepraw mostowych alternatywnych dla Mostu Chrobrego może czekać nas komunikacyjny armagedon.
Odpowiedź ZDM
Planowane przeprawy: http://staremiasto.poznan.pl/blog/budujemy-mosty/
Mam nadzieje, że kwota 30 mln zł nie jest wpisana do umowy partycypacyjnej dewelopera, dziś deklarowana wcześniej suma nie pozwoli na budowę niezbędnej infrastruktury, a podatnicy nie powinni dokładać się do deweloperskich inwestycji – tak brak perspektyw na pierwszą ramę komentuje radny Tomasz Dworek i dodaje – że budowę obwodnicy – dokończenie ringu Stubena można połączyć razem z niezbędną inwestycja dla kolei metropolitalnej 3 i 4 torem, gdzie też wymagane są mosty przez Wartę i Cybinę. Ale pomimo wielu deklaracji władze Poznania jak wynika z korespondencji niewiele robią w tym temacie.