Garbary. Czy progi spowalniające spełniają swoje zadanie?

Kto wie jaka prędkość obowiązuje na Garbarach? Podpowiem, 30 km/h. To po co są na ulicy spowalniacze – poduszki berlińskie? Chyba najbardziej wkurzające są podrasowane bryki, albo motory dające czadu! Stały punkt programu – sprawdzanie mocy silnika na światłach przy Bernardynach i Grochowych Łąkach.

Pan Roman z Grobli zabiega o przeniesienie istniejącej szykany w pobliżu skrzyżowania z ul. Wszystkich Świętych, tak by znajdowała się bliżej przejścia dla pieszych.

Efekty: piesi będą widzieć że pojazd zwalnia, przejdą szybciej przez przejście ul. Garbary nie powodując ponownego zatrzymania pojazdu, a tym samum z Wszystkich Świętych większa ilość pojazdów włączy się do ruchu widząc zwalniające przed pasami auta.

Jak odpowiedział Zarząd Dróg Miejskich takie rozwiązanie nie jest możliwe ze względu na obowiązujące regulacje rozporządzenia ws. warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu i warunków ich umieszczania na drogach.

Zgodnie z w/w rozporządzeniem progi nie mogą być umieszczane bliżej niż m.in.: 40 m od skrzyżowań oraz 30 m od przejść dla pieszych (z wyjątkiem progów z przejściami dla pieszych). Ustawienie ich w odległości 7 m od przejścia, jak proponował mieszkaniec fyrtla nie spełniałoby tych warunków.

Share

Zobacz również