Rada Osiedla Stare Miasto zaprasza na sąsiedzką debatę: dlaczego warto być fair, dawać dobry przykład, zmieniać swój wyjątkowy fyrtel! Spotkanie kończy i podsumowuje tegoroczne Dni Starego Miasta
Podczas spotkania przedstawiony zostanie projekt DOBRY SĄSIAD oparty na Kodeksie Dobrych Praktyk Starego Miasta
Zapraszamy do Pawilonu Starej Gazowni we wtorek 5 października o godzinie 16:30.
W spotkaniu udział wezmą staromiejscy aktywiści, przedstawiciele przedsiębiorców, właścicieli nieruchomości i miejscu urzędnicy.
Program:
Otwarcie Debaty i przedstawienie gości.
Prezentacja tematyki spotkania – Czym właściwie jest społeczna odpowiedzialność, jak może się objawiać, jakie korzyści z niej płyną? Dlaczego podejmujemy temat? Prezentacja Kodeksu Dobrych Praktyk i ogłoszenie rozpoczęcia akcji “Dobry Sąsiad” [Maria Sokolnicka-Guzek, przewodnicząca Komisji Kultury, Oświaty, Rekreacji oraz Promocji Starego Miasta]
Umowa Społeczna – gorący temat, raport [Piotr Izydorski – Biuro Koordynacji Projektów i Rewitalizacji]
Odpowiedzialny biznes, a budowa kapitału społecznego, społeczne zaufanie a konsumpcja, środowiska „podatne” na aktywizację, kapitał społeczny, a młodzież [Tomasz Kozłowski Dziekan Wydziału Studiów Edukacyjnych Colegium Da Vinci]
Prezentacja przedsiębiorców i społeczników – motywacje i zasadność współpracy w ramach Kodeksu Dobrych Praktyk: Piotr Konieczny – restaurator Czerwone Sombrero, Stary Rynek, Marzena Malina – dyrektor Hotelu Palazzo Rosso, deptak Wrocławska, Benek Ejgierd – właściciel klubokawiarni Meskalina, Magdalena Ratajczak – Szczerba – Stowarzyszenie mieszkańców Stary Rynek
Waga i znaczenie jakości przestrzeni, jej składowych oraz roli mieszkańca i przedsiębiorcy w dochodzeniu do poprawy codziennego komfortu dzięki współpracy. [Piotr Libicki, pełnomocnik ds. estetyki – plastyk miejski]
Stare Miasto naznaczone: centrum Poznania najlepszym miejscem dla biznesu, zamieszkania, czy imprez. Jak połączyć wielofnkcyjność z przyjaznym sąsiedztwem? [ Jakub Głaz – krytyk architektury]
Wyznaczenie kolejnego spotkania tematycznego – zakres działań promocyjnych dla odpowiedzialnego biznesu.
Prowadzenie Maria Sokolnicka – Guzek