Na Szyperskiej nie jest dobrze!

Mieszkańcy i radni uważają, że na osiedlu Szyperska – Piaskowa – Garbary panuje chaos przestrzenny i komunikacyjny. Chcą zapytać urzędników, czy deweloperzy przestrzegają warunków zabudowy, wskazują, że zaplanowana przez ZDM / MIR obsługa budynków powoduje codziennie naruszenie przepisów o ruchu drogowym, a tym samym zagraża bezpieczeństwu. Jak jest?  Brak przestrzeni publicznej – wspólnej: działki zabudowywane są w prawie 100%, rachityczna zieleń, brak dokończenia wylotu Szyperskiej w stronę Północnej, a komunikacja nowych i starych inwestycji ma się odbywać przez wąski dojazd do Garbar.

Radni chcą także zapytać Miejskiego Konserwatora Zabytków na czym polega tu ochrona dziedzictwa kulturowego historycznego. Zburzony ma być ostatni element portu, stary zapewne 100-letni magazyn, a budynek Kaptanatu ma zostać obudowany nowym wysokim blokiem, do którego w projektowej wizualizacji wchodzić się będzie jak to sutereny.

Projekt budynku w miejscu zabytkowego magazynu [Hurtownia Agena]

Pierwszy budynek PTBS ma 4 kondygnacje, Garbary 100 – sześć, ten blok [Virke] – dziewięć, czy kolejny zgodnie z zasadą „dobrego sąsiedztw” będzie miał – jedenaście? Patrząc na poziom budynku przy gruncie, będzie się do niego wchodziło jak do piwnicy? Już jeden taki zły przykład jest w bloku Inwestycji Wielkopolskich przy Półwiejskiej / Królowej Jadwigi. Jak okazuje się na dodatek cześć schodów  znajdują się na terenie miejskim [nikt tego wcześniej nie zweryfikował]

Pytanie: dlaczego MKZ nie wpisał podjął działań o wpisanie do rejestru zabytków – magazynu przy ul. Szyperskiej. MKZ nie odniósł się tym samym do uchwały Rady Osiedla Stare Miasto. Tym samym ważny historycznie element portowy przechodzi do historii – przypominam akcję Bollwerk z słabym upamiętnieniem

Uchwała RO: 2016_08 MKZ wpisanie do rejestru mur + port

PU magazyny portowe Szyperska – wpis do rejestru zabytków

Dlaczego ten budynek jest wyższy od kompleksu bloków po Astrze? [wizualizacja wprowadza w błąd, nie da się zasadzić w tych punktach na Garbarach drzew]

Cała komunikacja inwestycji po Astrze i nowej w miejscu magazynu ma się odbywać tą wąską  uliczką! (sic!)

 

Czy kilkudziesięciocentymetrowy chodnik jest standardem w mieście Poznań? W jaki sposób będą zatrzymywały się auta przy budynku? Gdzie będzie wjazd, czy w tym wąskim łączniku? Czy będzie taka wolna amerykanka jak przy budynku Wechty?

A dlaczego deweloper nie wybuduje przedłużenia Szyperskiej do Północnej? Tak odpowiada ZDM

to co dalej z przedłużeniem Szperskiej do Północnej z działką 3/18

Decyzje WUIA powodują chaos przestrzenny i komunikacyjny w tym rejonie

Choć obsługa budynku Wechty odbywać się powinna od północy, wejście od strony Sądu, to cały czas – choć obowiązuje tu strefa 30 [parkowanie tylko w wyznaczonych miejscach, od miesięcy te same auta naruszają przepisy i stwarzają zagrożenie] – problemu nie zauważa Policja i Straż Miejska. Przez 10 lat Wechta nielegalnie zajmował pas drogowy na kontener. Dziś działki Wechty zajmują cześć ulicy. Wygrodzona część nie jest udostępniana na potrzeby komunikacyjne.

Kilkukrotne w ciągu dnia auta obsługujące bank przy Garbarach, naruszają zakaz postoju i zatrzymywania. RO otrzymała niegrzeczne pismo Straży Miejskiej.

Pan komendant zapomniał o interwencjach przy Pawilonie Krzyżanowskiego [picie alkoholu] i bałaganie wokół posesji. Warto zapytać pana kierownika referatu na Starym Mieście, jakie problemy zgłaszali także mieszkańcy podczas spotkania dot. monitoringu.

W piśmie – odpowiedzi na interpelację radnego Andrzeja Rataja są nieprawdziwe informacje.

Odpowiedź na interpelację – PDF

Budynek Garbary 100 jest pasożytem, jego obsługa odbywa się kosztem sąsiadów. Zabudowa działki na poziomie 64,25% jest fikcyjna, bowiem sprzedana została druga z działek stanowiących [jako całość] podstawę decyzji o warunkach zabudowy [na działce mieści się niszczejący Kantor Krzyżanowskiego] – tym samym naruszone zostały warunki decyzji o warunkach zabudowy.

odpowiedź Komendanta SM mija się z prawdą

1. SM skierowała do Sądu wniosek w sprawie uciążliwego klimatyzatora Banku [mieści się od strony ul. Garbary], który zakłóca spokój mieszkańcom.

2. W budynku Garbary 100 funkcjonuje sporo mieszkań w systemie najmu krótkoterminowego, klienci swoje auta pozostawiają nielegalnie na ul. Piaskowej.

3. Charakter najmu krótkoterminowego wiąże się często z uciążliwościami związanymi z głośnymi imprezami, hałasami w nocy. Brak zgłoszeń nie świadczy o braku problemu a być może braku wiary w skuteczność SM.

4. Przestrzeń publiczna – prywatna wykorzystywana jest na potrzeby inwestycji vide kontener ustawiony pod oknami mieszkań na parterze. Ustawienie kontenera odbywa się z działki należącej do PTBS. Spółka jak wynika z interpelacji nie ma podpisanej umowy służebności. Zniszczony został tu krawężnik.

Straż interweniowała w sprawie sopli zagrażających bezpieczeństwu. PINB wydał nakaz naprawy instalacji deszczowej, ale wykonano ją tylko od strony ul. Garbary

 

 

Spotkanie w terenie 2016

 

 

Share