Ślepa Wartostrada za Mostem Chrobrego

Żeby wydawać mądre decyzje i mądrze pieniądze nie wystarczy tylko analiza zza biurka i google maps. Warto też z sobą rozmawiać, by podejmować jak najlepsze decyzje finansowe i przestrzenne, ale co zrobić, skoro urzędnicy w korespondencji wzajemnie sobie zaprzeczaj i nie pilnują terminów.

imag2418Trasa – nazwijmy ją zgodnie z rzeczywistym użytkowaniem – pieszo – rowerowa po północnej stronie ulicy Estkowskiego, od Mostu Chrobrego – do Szyperskiej i dalej do Garbar jest dziurawa. Szczerze mówiąc sądziłem, że zlecony ZDM-owu remont będzie obejmował nawierzchnię ale okazało się, że ważniejsze są kwiatki + kamienna ochrona przed solą z jezdni wykonane na rocznicę 1000-lecia Chrztu Polski. Swoją drogą to chyba jedyna miejska inwestycja z okazji Milenium.

Otóż ZDM chce wyremontować ten fragment, ale układając betonowe płytki. Takie jak te przy Moście Chrobrego. Też zauważyliście, że coś jest nie tak? Że krzywe, bo ktoś nie potrafi ułożyć chodnika albo dopilnować gestora podziemnej infrastruktury?

W piśmie z sierpnia 2016 roku ZDM informował, że źle ułożony fragment naprawiony zostanie do 30 września 2016 r.

estko

Co mamy na Estkowskiego? Ruchome, połamane płytki chodnikowe, dziurawy asfalt, także nieudolnie i byle jak położony przez firmy zarządzające podziemną infrastrukturą. Ktoś to odebrał?

Miejski Inżynier Ruchu projektuje dalszy ciąg Wartostrady – od Czartorii do Estkowskiego z przejazdem pod Mostem Chrobrego (o co wnioskowali rowerzyści i Rada Osiedla) – ale jednocześnie – NIE ZAKŁADA legalizacji jazdy chodnikiem po ulicy Estkowskiego. [to jaką trasą?]

Po co MIR projektuje ślepy mało użyteczny przejazd pod mostem? [na to pytanie nie otrzymaliśmy odpowiedzi]

piskowa-szyp-trasa-rower

Czy Miejski Inżynier Ruchu wie jaki ruch rowerowy odbywa się na tym odcinku? To proste, nawet zza biurka. Miasto chwaliło się przecież ile kilometrów przejechali poznańscy rowerzyści w ramach projektu http://cyclingchallenge.eu/pl/

A stacja roweru miejskiego przy Garbarach jest jedną z tych, gdzie najczęściej wypożycza się jednoślady.

https://nextbike.pl/miasta/poznanski-rower-miejski/aktualnosci-2/poznanski-rower-miejski-bije-rekordy-popularnosci-juz-500-tys-wypozyczen-i-50-tys-uzytkownikow/

„Mapa cieplna” pokazuje, że to jedna z najczęściej uczęszczanych tras, czy w takim razie najlepszym rozwiązaniem jest tu kostka betonowa i czy decyzja o niedopuszczaniu (sic!) tu ruchu rowerowego jest racjonalna? To którędy mają jeździć rowery?

mapa-ruchu-2

Mamy obawy, że układanie płytek betonowych na trasie pieszo-rowerowej spowoduje ich szybkie połamanie, co ma miejsce m.in. przy Mości Chrobrego.

Pytanie: kto zapłacił za remont tego źle ułożonego fragmentu przy Moście Chrobrego– zewnętrzny inwestor, czy miasto?

Share

Zobacz również