Kompromisowe Tempo 30

Rozbudowywana strefa uspokojonego ruchu TEMPO 30 zwraca przestrzeń miasta pieszym, usprawnia transport zbiorowy, daje komfort rowerzystom, a samochody poruszają się płynniej i w bezpiecznej prędkości. Zmiany, które pojawiły się w centrum są nowością dla wielu osób, dlatego staromiejscy radni apelują o ostrożność i zapoznanie się z nowymi rozwiązaniami.

Patrol Rowerowy 2016_ (10)

Ideą Strefy jest kompromis: część przestrzeni zwracamy pieszym, ale nie zamykamy wszędzie ruchu samochodowego. Trudności komunikacyjne związane z wyłączeniem części ulic podczas remontu m.in. Kaponiery minęły, przyszedł czas na podróżowanie w spokojnym tempie 30km/h! – podkreśla radna Maria Sokolnicka – Guzek.

Rowerzyści stali się w centrum pełnoprawnymi uczestnikami ruchu drogowego, w wielu punktach poszerzono chodniki do tej pory zajmowane przez ścieżki, a sami rowerzyści mogę bezpiecznie poruszać się po wyznaczonych trasach.

Wprowadzenie Strefy nałożyło się w Poznaniu z utrudnieniami spowodowanymi remontami w kliku kluczowych punktach, to wpłynęło na początkową negatywną ocenę i próbę zrobienia z rowerzystów kozłów ofiarnych zmian. Dostrzegając korzyści Strefy, radni krytykowali sposób wprowadzenia rozwiązań. Można było uniknąć częściowego chaosu prowadząc spójną politykę informacyjną, której po prostu zabrakło i niestety ciągle brakuje. Choć warto odnotować akcję Straży Miejskiej, w której rowerzyści nie są karani a informowani o nowych zasadach – mówi radny Tomasz Dworek

Maria Sokolnicka – Guzek: Przyjazna przestrzeń to taka, w której dobrze się mieszka (Tempo 30 ogranicza znacząco hałas), wygodnie podróżuje i miło przebywa, dlatego zmiany muszą być uzupełnione o „umeblowanie ulic” ławkami, zielenią, oświetleniem.

Rada Osiedla stara się, by wspólnie z Urzędem Miasta doprowadzić do sytuacji, w której lepsza przestrzeń wzbudzi w dawnych handlowych ulicach nowy blask, mieszkańcy poczują ponownie wysoki komfort zamieszkania w samym sercu miasta, a odwiedzający zachwycą się różnorodnością Starego Miasta.

Patrol rowerowy, fot. Tomasz Dworek

[Posty na Blogu nie są oficjalnym stanowiskiem Rady Osiedla, a informacją o działaniach i inicjatywach podejmowanych przez radnych]

Share

Zobacz również